تبلیغات
فرقه شناسی - مسجد الاقصی
 
فرقه شناسی
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : خادم شهدا
نویسندگان
نظرسنجی
مطالب و بلاگ چطور بود؟





بنای معبد سلیمان و تخریب مسجدالاقصی

19- كاخ

از جمله سازمان‌های افراطی كه توسط مائیركاهانا در سال 1972م تأسیس شد. او توانست كنیسه‌ای یهودی در حرم ابراهیمی بنا نماید كه «معرات مامكخیلا» نام دارد. همچنین طرحی ریخت تا در آن خلبانان تابع جنبش اقدام به بمباران مسجدالاقصی از طریق هوایی نماید، اما این توطئه بیش از اجرا كشف شد. او پس از عضویت در كنست اسرائیل تلاش كرد تا به نخست وزیری یا ریاست جمهوری اسرائیل نائل شود تا بدین وسیله طرح‌ها و برنامه‌های خویش را در طرد و بیرون‌راندن یا كشتن اعراب و تخریب مسجدالاقصی و تمام مساجد فلسطین به اجرا بگذارد.
كاهانا پس از حمله‌ای كه «آلن گودمن» جنایت‌كار افراطی یهودی، علیه نمازگزاران مسجدالاقصی ترتیب داد گفت: «از این قهرمان كه تلاش نمود بیت‌المقدس را از دست بیگانگان آزاد نماید، تشكر می‌نمایم و خواهان آزادی سریع وی هستم، امیدوارم بسیاری از این عمل قهرمانانه، تبعیت كرده تا بیت‌المقدس از آن ما گردد (آرماگدون، محمد النجیری، ص 122- 121).

20- كهانامی

یك سازمان تروریستی و افراطی است كه از نظر مسلك و عقیده با سازمان كاخ تفاوت چندانی ندارد، اما میان رهبران این دو سازمان اختلاف نظرهایی وجود دارد.
اغلب اعضای این سازمان در كنار رهبرشان بنیامین (فرزند خاخام مائیر كاهانا) كه خود را پیرو راه پدرش می‌داند، در شهرك اشغالی كفار تبوح واقع در كرانه‌ی باختری زندگی می‌كنند. این شخص به همراه معاون خود دارای طرح‌هایی برای حمله‌ی احتمالی به كشورهای عربی و دارایی‌های آنهاست. شخصی به نام یوكتمئیل یعقوب كه دارای پرونده سیاهی بوده و به دست قیام انتفاضه‌الاقصی به هلاكت رسید، فعالیت‌های خارجی این سازمان را در خارج سازماندهی می‌كرد.

21- كولال گولیتا

چندین سال پیش توسط یك خاخام تندرو به نام یهودا كرویز در بخش غربی قدس تشكیل شد و در بیانیه‌های خود تأكید می‌كند كه معبد سلیمان باید بار دیگر به جای مسجدالاقصی ساخته شود.

22- گوش ایمونیم

از مهم‌ترین سازمان‌های سری و بنیادگرایانه است كه نقش مهمی در تحریك و تشویق جامعه‌ی یهودی به سوی افراط و تندروی دارد.
به گفته‌ی جدعون آران از اساتید دانشگاه اسرائیل «رهبران این جنبش معتقدند كه تخریب این دو بنای ناپاك
(مسجدالاقصی و قبه‌الصخره) صدها میلیون مسلمان را به جهاد فرا می‌خواند و این آتش جنگی را خواهد افروخت كه تمام جهانیان در آن شركت دارند.
اگر مؤسسات تلمودی – ارتدوكسی و خاخام‌های بزرگ اسرائیل اعتقاد دارند،شریعت یهود، یهود را از ورود به محوطه‌ی هیكل بیش از ظهور مسیح موعود باز می‌دارد، ولی دو جنبش گوش ایمونیم و كاهانا معتقد به این اصل نیستند و ورود به مسجد جهت بمب‌گذاری و كشتار مسلمانان نمازگزار را در آن روا و مباح می‌دانند.
پس از ژوئن 1967م، رئیس خاخام‌های ارتش اسرائیل خواهان پاك‌سازی اماكن مقدس؛ یعنی تخریب مساجد شد، اما موشه‌دایان در آن وفت با او مخالفت كرد.
بنیادگرایان یهود و تمام بنیادگرایان بر دولت اسرائیل فشار می‌آورند تا حاكمیت خویش را بر حرم‌الشریف گسترش دهد، اما پارلمان اسرائیل ازترس اینكه مبادا تخریب اماكن مقدس اسلامی منجر به جنگ جهانی سوم در زمان نامناسب شود، با این خواسته مخالفت می‌كنند.
آنها (بنیادگرایان) برنامه و طرح كامل و سری جهت تخریب مسجدالاقصی و قبه‌الصخره و ساخت هیكل در كمتر از دور روز دارند، به همین منظور پایه‌ها و دیوارهای آن از پیش به صورت پیش‌ساخته موجود است. همچنین سایر مستلزمات معبد سلیمان نیز فراهم شده و كاهنان در حال گذراندن دوره‌های آموزش جهت ادای مراسم مذهبی هستند و همه چیز آماده و مهیا است تا زمان مناسب فرا برسد. (آرماگدون، محمدالنجیری، ص 124-123).

23- مركز پژوهش‌های معبد

در دهه‌ی هشتاد میلادی با كمك گروهك‌های یهودی و مسیحی تأسیس شد و كمك‌هایی را نیز از دولت اسرائیل دریافت می‌دارد این مركز طراحی و ساخت وسایلی را كه برای ساخت معبد لازم است برعهده دارد. ساخت شمعدان‌ها تابوت عهد كه یهودیان معتقدند در مكانی سری در زیر مسجدالصخره (قبه‌الصخره) است از سوی این مركز انجام می‌شود. مركز یادشده همچنین وسایل مورد نیاز برای تنظیف كشتارگاه و اماكن دیگر معبد موهوم را نیز می‌سازد. ساخت آلات موسیقی برای خوانندگان و نوازندگان و نیز تولید لباس كاهنان و رؤسای خاخام‌ها نیز از جمله فعالیت‌های این مركز است. (آرماگدون، محمدالنجیری، ص 124).

24- معبد سلیمان

این گروه در محله‌ی مسكونی یهودیان، در شرق قدس فعالیت دارد. ماكت‌هایی از این معبد را با استفاده از چوب می‌سازد و تصاویری از آن را بر روی پیراهن‌های مردانه و زنانه با هدف فروش آنها به یهودیان تولید می‌كند. (نشریه اطلاعات، 1و2/ 4/ 1384)

25- مؤسسه كوه معبد

مؤسسه كوه معبد بیش از هر سازمان مسیحی صهیونیست آمریكایی، صهیونیستی است. مقر این مؤسسه در لس‌آنجلس می‌باشد و هدف آن تأسیس معبد در قدس است. اداره‌ی امور این مؤسسه را «تری رایزن هاور» یكی از میلیونرهای آمریكایی و یكی از قطب‌های صنعت نفت ایالت «اوكلاهاما» برعهده دارد.
این مؤسسه از كمیسیون اوانجیلی منشعب شده است و در قدس فعالیت می‌كند و در رأس اداره‌ی امور آن هیأتی سه نفره قرار دارد كه علاوه بر رایزن‌ هاور، یكی از سرمایه‌داران آمریكایی به نامن «جك كریگر» و یكی از روحانیون پروتستان اصول‌گرا به نام «جیمز دلوش» نیز حضور دارند. مؤسسه در سال 1983م از بازداشت شدگان افراطی اسرائیلی كه اقدام به تخریب و از بین‌بردن بخشی از مسجدالاقصی نمودند، دفاع كرد.
ساخت معبد (هیكل) نزد این سازمان صهیونیستی یكی از نشانه‌های بیش از دومین ظهور مسیح است به همین منظور مؤسسه كوه معبد، اقدام به جمع‌آوری پول از مسیحیان اصول‌گرای آمریكا می‌نماید تا بدان وسیله، اراضی قدس را خریداری كند. همچنین بخشی از این اموال را صرف آموزش تعدادی از روحانیون یهودی می‌نماید تا با سیستم كاری و عبادی هیكل و قوانین ذبح قربانی و سوزندان بخور آشنا شوند.
غیر از آن مؤسسه در طراحی نقشه هیكل سهیم شده و ماكتی به اندازه‌ی یك اتاق بزرگ از هیكل تهیه كرده است.
براساس نقشه و طرح موجود، هیكل می‌بایست به جای مسجدالاقصی ساخته شود و ماكت جای مقدس‌ترین مكان قدس‌الاقداس ( holy of holies ) را مشخص كرده است كه گفته می‌شود لوح‌های مقدس كه وصایای خداوند را شامل می‌شود در آنجا قرار دارد.
«رایزن هاور» و گروهش از رابطه‌ای عمیق با سازمان‌ها و رهبران مسیحیت و صهیونیسم اصول‌گرا برخوردارند و دارای نفوذ بسیار در كاخ سفید و وزارت امور خارجه هستند.
او از جمله رهبران مسیحیت اصول‌گرایی است كه كاخ سفید او را به همراه سایر رهبران اصول‌گرا در مارس سال 1984م دعوت كرد تا تأیید و حمایت ایشان از برنامه‌های داخلی و خارجی دولت آمریكا را به دست آورد.
«رایزن هاور» اقدام به خرید اراضی كرانه‌ی باختری و بویژه اراضی شهر قدس برای اسرائیلی‌ها نمود و هدف اساسی او همچنان ساخت «معبد سوم» بر روی مسجدالاقصی و قبه‌الصخره است. (مسیح یهودی و فرجام جهان، رضا هلال، ص 162- 161).

26- هتحیا (نهضت)

متحیا یك سازمان سیاسی راست‌گرا است كه گرایش غیرمذهبی دارد، این سازمان یكی از افراطی‌ترین و نژادپرستانه‌ترین سازمان‌های اسرائیل است.
در ژوئیه 1979م در اعتراض به توافق‌نامه‌های كمپ دیوید كه میان مصر و اسرائیل امضا شد از جنبش حیروت خارج شد و به صورت یك سازمان مستقل اعلام موجودیت كرد. شاخه‌ای از سازمان گوش ایمونیم و جنبش مخلصان كل سرزمین اسرائیل بدان پیوست.
مأموریت این سازمان سیطره بر منطقه‌ی اطراف مسجدالاقصی به عنوان نقطه قوت رژیم صهیونیستی است.

27- هیكل قدس

استانلی گلدفوت كه عضو هیأت امنای معبد سلیمان بود، بنیانگذار سازمان است در هیأت مدیریه‌ی این سازمان پنج مسیحی انگلیسی حضور دارند. لاجرت دولفین، فیزیكدان آمریكایی نیز عضو این سازمان است. وی به همراه گلدفوت با پرواز بر فراز آسمان مسجدالاقصی و قبه‌الصخره از این مناطق با اشعه‌ی ایكس تصویربرداری كردند. هدف وی از این كار اثبات این نكته به جهانیان است كه مسجدالاقصی در محل معبد سلیمان ساخته شده است.

اهداف اسرائیل در مسجدالاقصی

آرمان بزرگ پنهانی جناح راست اسرائیل به سركردگی افرادی چون بگین، شامیر و شارون همواره احیای مجدد معبد بوده است. برای نیل به این ایده خود برتربین باید مساجدالاقصی و الصخره ویران شود. بر همین اساس جناح راست اسرائیل به همكاری زیرزمینی و پنهانی با سازمان‌های مختلف از جمله «ماخترت یهودیت» این هدف خود را آزمود كه شرح كامل آن در بخش تخریب‌های صورت گرفته در مسجدالاقصی خواهد آمد. (ماهنامه 152، دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی، ص 78- 77).
در اینجا چندین هدف از اهداف اسرائیل را ذكر خواهیم نمود :
*انحراف افكار عمومی از سیاست‌های توسعه‌طلبانه‌ی رژیم صهیونیستی در عراق
از آغاز جنگ عراق، رژیم صهیونیستی در راه تحقق سیاست نیل تا فرات، طرح‌های گسترده‌ای را برای حضور در این كشور اجرا نموده، به گونه‌ای كه براساس اطلاعات منتشره، صدها تن از سربازان رژیم صهیونیستی در میان نظامیان آمریكایی حضور دارند از سوی دیگر نیز تجار آنها به ایجاد شركت‌های بزرگ اقتصادی مبادرت ورزیده‌اند كه این اقدامات با مخالفت شدید افكار عمومی عراق و كشورهای منطقه مواجه شده است. بنابراین شارون برای انحراف افكار عمومی از این تحولات سعی داشت تا با بزرگ‌نمایی رخدادهای سرزمین‌های اشغالی، به این مهم دست یابد.
*استمرار سیاست‌های توسعه‌‌طلبانه در سرزمین‌های اشغالی
از مهمترین اهداف شارون، ساخت دیوار حائل و ایجاد شهرك‌های جدید صهیونیستی بود. در حالی‌كه این امر با مخالفت شدید افكار عمومی جهان و حتی آمریكا مواجه گردیده است. (مغایر با طرح صلح خاورمیانه است) لذا او سعی داشت تا با ایجاد بحران منطقه‌ای نظیر تحولات مسجدالاقصی افكار عمومی را از سیاست‌های شوم خود منحرف و در نهایت آنها را محقق سازد.
*كسب امتیازات بیشتر از آمریكا
یكی از اولویت‌ها سیاست خارجی آمریكا، اجرای طرح صلح خاورمیانه است، به گونه‌ای كه بسیاری از سیاست‌های اعمال‌شده از سوی آنها در این چارچوب تدوین گردیده است. با توجه به اهمیت تحقق این مهم برای واشنگتن، شارون در تلاش بود تا با ایجاد جوی ناآرام و متزلزل كه بیانگر شكست طرح صلح خاورمیانه است، امتیازات بیشتری از آمریكا دریافت نماید، چنانچه در بحران اول مسجدالاقصی توانست سه میلیارد دلار كمك نقدی مقادیر زیادی تجهیزات و سامانه‌های نظامی دریافت كند. (نشریه سیاست روز، 24/ 2/ 84).
*وادارنمودن ابومازن به سركوبی گروه‌های جهادی
شارون به خوبی آگاه بود كه در سرزمین‌های اشغالی، تشكیلات خودگردان صرفاً جنبه اداری و اجرایی دارد و هیچ‌گونه نقشی در انتفاضه و مقاومت فلسطین ندارد، با عنایت به نقش گروه‌های جهادی و مقاومت در تحولات جاری سرزمین‌های اشغالی كه بعضاً موقعیت سیاسی و بین‌المللی شارون را تهدید می‌كرد، وی سعی داشت تا با معرفی این گروه‌ها به عنوان عاملان نقض آتش‌بس و اجرای روند صلح، ابومازن را وادار به خلع سلاح این گروه‌ها نماید. بر همین اساس بحران گذشته مسجدالاقصی و تحولات كنونی آن را می‌توان اقدامی در راه تحقق این مهم دانست؛ چرا كه یكی از استدلال‌های تلاویو برای بروز چنین، تحولاتی عملكرد گروه‌های جهادی علیه شهرك‌های صهیونیست‌‌نشین می‌باشد كه به دست گروه‌های جهادی صورت می‌گیرد. (نشریه سیاست روز، 24/ 2/ 84).

تاریخچه‌ی حملات و تعرضات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی

تنها از سال 1967م تا پایان سال 1995م، 15 حمله‌ی نظامی در قالب‌های گوناگون علیه مسجدالاقصی به وسیله رژیم صهیونیستی صورت گرفت.
1- 7/ ژوئن/ 1967م
نیروهای اشغالگر صهیونیستی در پی خروج اردنی‌های ساكن در مسجدالاقصی بلافاصله وارد این مسجد شده و علیه درب‌های غرب مسجدالاقصی معروف به «باب المغرب» را تحت كنترل خود آوردند و در این مسجد مستقر شدند.
2- 9/ژوئن/ 1967م
نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی كه مسجدالاقصی را در محاصره خود داشتند از ورود نمازگزاران به این مسجد جلوگیری كردند.
3- 21/ اگوست/ 1969
آتش‌سوزی مسجدالاقصی توسط مایكل دنیس روهان تا با پوشش مسلمانان مسجدالاقصی را به آتش كشید.
4- 16/ نوامبر/ 1969
نیروهای رژیم صهیونیستی با ورود وحشیانه به مسجدالاقصی، صحن فخریه آن را اشغال كردند و از ورود نمازگزاران به آن ممانعت كردند.
5- در آغازین سال دهه‌ی 70م نیروهای رژیم صهیونیستی كه از چندین سال پیش طرح تخریب مسجدالاقصی و احداث بنای معبد سلیمان را بر روی خرابه‌های مسجدالاقصی در سر می‌پروراندند، در (14/ اگوست/ 1970) با معرفی گروهی افراطی به نام «گرشون سالمون» از تخریب این مسجد و ساخت معبد برای صهیونیست‌ها خبر دادند. این اقدام، منجر به ایجاد درگیری میان صهیونیست‌ها و فلسطین‌ها و جراحت 10 فلسطین گردید.
6 - پس از گذشت یك دهه، رژیم صهیونیستی بار دیگر در فكر تخریب مسجدالاقصی افتاد. در (28/ اگوست/ 1980) كارشناسان این رژیم با طراحی نقشه‌ای گسترده و حساب‌شده از احداث تونلی در زیر این مسجد خبر دادند. انتشار این خبر آنچنان گروه‌های مختلف فلسطین و حتی جوامع عرب را نگران كرد كه دقیقاً پس از گذشت چندین ساعت از انتشار خبر موج گسترش از اعتراض‌های عمومی در تمامی مناطق سرزمین اشغالی به راه افتاد.
7- در (20/ می/ 1982) چندین سازمان صهیونیستی به وسیله‌ی چند عامل افراطی به فرستادن نامه‌های تهدیدآمیز متعدد به مقامات مسؤول مسجدالاقصی اقدام كردند. مضمون این نامه‌ها، تهدید مقامات مسؤول در مورد اقدام به تخریب مخفیانه مسجدالاقصی بود.
8- در (26/ مارس/ 1983) یك سرباز اسرائیلی به نام «آلن گودمن» در طرح یك عملیات وحشیانه با ورود به مسجدالاقصی با استفاده از یك مسلسل ام- 16 به روی مردم نمازگزار آتش گشود كه بیش از 60 نمازگزار كشته و زخمی شدند.
9- (26/ مارس/ 1983) سربازان رژیم صهیونیستی با حمله به مسجدالاقصی و تخریب دروازه اصلی ورودی این مسجد، مانع ورود نمازگزاران شدند.
10- 4/ اوت/ 1986
گروهی از خاخام‌های رژیم صهیونیستی با تأكید بر حاكمیت این رژیم بر مناطق فلسطینی‌نشین، طرح حضور خاخام‌های رژیم صهیونیستی را در مسجدالاقصی و بجاآوردن مناسك مذهبی آنها را در كنار مسلمانان ارائه كردند كه مورد انتقاد شدید جامع عربی واقع شد.
11- 12/ می/1988
تعدادی از سربازان رژیم صهیونیستی با ورود به صحن مسجدالاقصی، بر روی عده‌ی كثیری از مسلمانان آتش گشودند كه در این جریان صدها فلسطینی، شهید و مجروح شدند.
12- 8/ اوت/1990
نظامیان رژیم صهیونیستی با ورود به مسجدالاقصی، اقدام به كشتار جمعی مسلمانان نمازگزار كردند. در این حمله نیروهای رژیم صهیونیستی با گشودن آتش‌سوزی بر روی نمازگزاران، 22 فلسطین را كشته و بیش از 200 تن دیگر را به شدت زخمی كردند.
13- در تاریخ 11/ 6/ 1967
صهیونیست‌ها یك رشته عملیات تخریبی را آغاز و املاك متعلق به عرب‌ها را در داخل قدس و خارج از آن ویران كردند و علاوه بر انهدام صدها منزل مسكونی، محله‌ی مغربی‌ها و دو مسجد دیگر را نیز ویران و به محوطه دیوار براق ملحق ساختند.
14- 11/ 5/ 1980
صهیونیست‌های طرفدار خاخام تروریست (مائیر كاهانا) به تهیه و جمع‌آوری مواد منفجره در یك انبار جهت انهدام مسجدالاقصی پرداخته بودند، شناسایی و دستگیر شده و بعد از مدتی آزاد شدند.
15- 1/ 1 1981
نگهبانان فلسطین مسجدالاقصی، گروهی از صهیونیست‌های مظنون را در حین ورود مخفیانه به مسجد دستگیر و تعداد 16 قبضه مسلسل یوزی و نارنجك و دو قبضه كلت كمری و تعدادی نقشه و عكس از آن ضبط كردند. (نشریه راه مردم، 3/ 6 1382).

اهانت به مسجدالاقصی

1- صهیونیست‌ها یك بار در پی جنگ 6 روزه و پس از تصرف شرق بیت‌المقدس، درب مسجدالاقصی را به روی جهانگردان یهودی گشودند و زنان بی‌حجاب و نیمه‌عریان را كه با سگ‌هایشان تردد می‌كردند، به این اماكن مقدس بردند.
2- از سوی دیگر ورود آریل شارون در ابتدای قرن بیست و یك به صحن مسجدالاقصی (آن هم با كفش) موجب شكل‌گیری انتفاضه دوم فلسطین شد. (نشریه جمهوری اسلامی، 6/ 5/ 83).
در سومین روز، پس از اشغال قدس، مرد خای غور از نظامیان بلند‌پایه‌ی رژیم صهیونیستی با استفاده از یك خودروی نظامی وارد محوطه‌ی حرم مسجدالاقصی شد.
در 5/ مهر/ 1378 یك شركت شراب‌ساز اسرائیلی، برچسب عكس از مسجدالاقصی و بیت‌المقدس را بر روی شیشه‌ها شراب قرار داد. (نشریه جمهوری اسلامی، 3/ 6/ 1383).
ادامه دارد .....






آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه